vänner runt om i världen


Nu har det kommit till fler äggvärmare runt om i världen, jag säger världen för det är en tjej i England som var virkat en kyckling! Sys och Sis har också virkat, hon har till och med avancerat och gjort en påskkärring! Gå in och titta och få mer inspiration, en äggvärmare tar kanske en kväll att göra så börjar ni nu har ni många klara till påsk! Alla som virkar måste höra av sig, det är så kul att se hur era blir.

Annars håller jag på med 4 olika projekt, har börjat på alla men inga tycks bli klara.
Men snart kommer det mera..


Kommentarer
Postat av: Rivka

Hej! Vad kul att du länkar till vår blogg och att du tyckte om påskkärringen =)

Egentligen tror jag inte heller att det är så noga, det är nog mycket upp till varje person var de drar sin gräns. Men det skulle vara intressant att veta hur det egentligen ligger till. Jag studerar media och är därför också lite intresserad över hur lagar som reglerar media (yttrandefrihet, upphovsrätt etc) fungerar.. Du kanske har sett Mia Begntssons bok; virka amigurumi. I den står det klart och tydligt att man inte får sprida mönstrena vidare och inte heller sälja figurerna.. Så det är från båda håll jag är nyfiken. Sprida mönstrena kan jag förstå, men att inte sälja figurerna gör mig tveksam. Jag har försökt fråga lärare men utan att få något svar.. Men vid recept definieras det som fakta (typ så många ägg och så mycket mjöl blir sockerkaka) och har då ingen upphovsrätt.. Jag menar mormors rutor finns ju i nästan varje virkbok...

Nej, det är inte intressant fråga, men jag dömer ingen. (Gratis är gott...)

Lycka till med ditt virkande!

Postat av: Mitt kreativa jag

För alla er som är intresserade av virkning och tillbehör så säljer vi på vår nystartade shop. mest säkerhetsögon nu men det kommer mer, lämna gärna förslag på vad ni skulle vilja kunna köpa. vårt mål är att ha bland de billigste varorna på marknaden. tipsa gärna dina virkande och pysslande vänner.

2010-03-24 @ 19:56:25
URL: http://www.mittkreativajag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0