WOOD AND WOOL STOOL




holländska Ingrid Jansen gjorde för några år sedan sin första återanvändbara pall med virkad dyna. Efter att ha gjort den fick hon beställningar på fler, sedan 2008 driver hon sitt egna företag WOOD AND WOOL STOOL, och det var så allt började. Nu designar hon inte bara pallar utan andra handgjorda och virkade produkter..

dutch Ingrid Jansen made her first recykled wooden stool with a crocheted cover a cuple of years ago. After she made that she got requests to make more, since 2008 she has her own company called WOOD AND WOOL STOOL, and that´s how it all started. Now she designs not only stools but several other handmade and crochet products..




..så som filtar, kuddar, girlander, hängare mm.

..like blankets, pillows, garlands, hangers and more.














Första dagen jag hittade Ingrids design på internet blev jag helt uppslukad. Jag var bara tvungen att skicka ett melj till Ingrid och fråga om jag fick skriva om henne och hennes design i bloggen, och det fick jag. Jag tycker hennes saker är så fina, vill verkligen ha en WOOD AND WOOL STOOL hemma.
Eller vad säger ni, hade ni velat ha en? Gå in och kolla mer på hennes hemsida och läs mer på hennes blogg, det finns många fina bilder i härliga miljöer som man kan få mycket inspiration av.
Tack Ingrid!

The first day I found Ingrids design at the internet I got so swallowed up with her things. I just had to whrite her a email and ask her if I could whrite about her and her company in my blog, and I could and I was so pleased. I think her products are so nice, I really want a WOOD AND WOOL STOOL at home.
Go in on her home page and read more in her blog, there are many beautiful pictures in nice surroundings which you can get a lot of inspiration from.
Thank you Ingrid!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0